miercuri, 28 septembrie 2011

GEM DE PRUNE(BLACK PLUMS JAM)





















Totdeauna mi-a placut acest gem si fiind si usor de facut,prune au fost destule..asa ca trebuie sa profitam sa mancam sanatos fara atitea e-uri atat pt noi cat si pt copii nostri.
Avem nevoie cam de 400 de grame de zahar la un kg de prune.
Se spala bine si se curata de samburi. daca sunt coapte bine se desfac usor.

Se pun la fiert, intr-o oala. Nu este nevoie de apa si nici zaharul nu se va pune de la inceput. Ele vor lasa suficienta zeama si se vor fierbe in ea. Le fierbem la foc foarte mic aproximativ - 2 ore, invartind periodic ca sa nu se prinda. Sa puneti un disc metalic peste flacara de la aragaz. Se lasa sa se raceasca .Il putem fierbe pana ajungem la consistenta pe care o dorim. Zaharul se pune la sfarsit.(.eu il pun de la inceput) si se amesteca aproape incontinuu. Daca punem zaharul mai devreme, riscam in primul rand ca gemul sa se arda.

Nu este nevoie de conservant. Se pune in borcane bine spalate care se inchid foarte bine si daca doriti le sterilizati..eu nu o mai fac pt ca mereu mi-a tinut bine acest tip de gem.

Daca il fierbem foarte mult, se va ingrosa si il vom putea folosi la prajituri, gogosi, clatite si alte minunatii.
Ador iarna cand este frig sa il mananc cu orez cu lapte..poate este o nebunie de a mea ...

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu