vineri, 15 februarie 2013

BISCUITI GRECESTI DE POST-Κουλουράκια - Μπισκοτάκια αρωματικά

Ingrediente

Vin alb demisec(am pus azi 3 pahare de bere...nu am avut vin... de nu bem...hahah)
250 ml
sau vin alb demidulce
Ulei de floarea soarelui
250 ml
Esenta de vanilie
1 buc
Sare
0.5 lingurite
Praf de copt
1 linguri
Faina alba calitate superioara
500 g
poate sa va trebuiasca mai mult sau mai putin in functie de calitatea fainii
Nuci macinate
300 g
Gem de casa
3 linguri
Zahar pudra
100 g



Τι χρειαζόμαστε:

  • 1.200 γρ φαρίνα (περίπου)
  • 1 ποτήρι λάδι
  • 1 ποτήρι ζάχαρη
  • 1 μπέικιν πάουντερ
  • κανέλα και γαρύφαλο
  • 2 βανίλιες με άρωμα κανέλας
  • 1 κ.σ. μέλι
  • 2 πορτοκάλια με την φλούδα τους
  • 3 με 4 μανταρίνια με τη φλούδα τους


1) Χτυπάμε πολύ καλά το λάδι με τη ζάχαρη, το μέλι, τα κανελογαρύφαλλα και τις βανίλιες. Πολτοποιούμε τα πορτοκάλια, μανταρίνια,στο multi (αφού τα έχουμε πλύνει και καθαρίσει από κουκούτσια), ολόκληρα με τη φλούδα τους και τα προσθέτουμε στο μίγμα λαδιού.

Ανακατεύουμε να ενωθούν οι γεύσεις. Προσθέτουμε τη φαρίνα με το μπέικιν σιγά,ώσπου να αποκτήσουμε μαλακή ζύμη. Αφήνουμε μία ώρα τη ζύμη μας.
Πλάθουμε κουλουράκια
ή μπισκότα σε διάφορα σχέδια και ψήνουμε τα κουλούρια 25'με 30' ενώ τα μπισκότα 15' στους 160β.

φήνουμε να κρυώσουν και τα γλασάρουμε με γλάσο άχνης και χυμού πορτοκάλι χρωματίζοντάς το με χρώμα ζαχαροπλαστικής.





Se amesteca vinul(eu nu am avut vin si am pus 3 pahare de bere..merge si asa si ies tare bune) cu uleiul, esenta de vanilie si sare.
Adaugati praful de copt si faina pe parcurs, amestecati cu lingura si vedeti sa nu puneti prea multa faina.
Din pacate nu am calculat exact cantitatea de faina, deci va uitati singuri :

Amestecati aluatul cu lingura mai intai, apoi dupa ce se leaga incepeti sa folositi si mainile.

Scoateti aluatul pe masa si il framantati putin, iese o coca foarte placuta, nelipicioasa si usor de lucrat.
Lasati 15 minute sa se odihneasca

In acest timp preparati umplutura - nucile maruntite le amestecati cu gem.
Asta  daca vreti asa umplute..eu azi le-am facut unele umplute cu bucatele de rahat..altele simple,,,

Puneti gemul mai atent, compozitia trebuie sa fie mai groasa, ca sa nu curga din biscuiti.

Aluatul se imparte in 2 bucati(eu azi o bucata am dat-o cu cacao..sa schimb culoarea), framantati usor si mai lasati 5 minute.





Fiecare aluat se intinde intr-o foaie de maxim 3-4 mm grosime, se taie rondele cu un pahar, se pune umplutura.
Se apropie marginile si se lipesc bine, ca la niste coltunasi, daca stiti despre ce este vorba:)

Se pun fursecurile pe o tava de cuptor unsa cu putin ulei si se dau la cuptor, temperatura 180-200 de grade

Sunt gata cand se rumenesc usor, cam in 40-45 de minute
se dau apoi cu zahar pudra...
incercati e usor...

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu