sâmbătă, 1 iunie 2013

SOCATA-SUC DE SOC..

Daca ati avut norocul sa copilariti la țara, atunci cu siguranta va aduceti aminte de excelentul suc de soc al bunicii!
Nu am avut atunci nici curajul, nici timpul sa o pun in practica.
 Insa ideea a prins radacini, iar anul asta s-a cerut realizata. Da, intrucit este sezonul florilor de soc, m-am apucat sa fac suc de soc
 

Primul lucru care trebuie facut este sa culegi socul. Cum copacii pe care i-am vazut eu se aflau in parcurile dintre blocuri, nu as fi avut probleme daca eram vazut ca rupeam citeva flori, in definitiv proprietatea comuna e proprietatea nimanui si in consecinta poate fi furata sistematic – se vede ca am trait in Rumeinia si ca mi-am invatat lectiile! :) . Evident, ma simteam si eu rusinat ca si Nea’ Mărin cu ouale de vinzare la Severin: om “bătîrn” si sa umblu cu de-alde astea… In fine… iata cam cum arata floarea de soc (atentie, trebuie sa culegeti florile cu multa grija, intrucit crengile copacului sint subtiri si se rup repede) :
029. suc de soc 6 [640x480]

Bunnn… A doua zi a venit si, cu emotie dublata de nostalgie, am inceput sa prepar sucul. Reteta am luat-o de la mama ca de obicei – o voi completa cu propriile mele observatii.
 Mentionez insa ca inainte sa ma apuc de treaba propriu-zisa am taiat coditele florilor pe cit posibil (pentru a nu da un gust amar sucului)



 uite ce frumos arata..
 si azi am si baut dupa 4 zile..e bun..rau...

Ingrediente: 1 kg zahar, 10-12 flori de soc mari (sau doua miini de flori de soc uscate), 5 lamii sau un pachetel cu sare de lamiie, 8 litri apa.
 

Suc de Soc (Socata)

Reteta cu poze
  • (5/5 din 3 voturi) pentru acesta reteta.

Ingrediente:

10 lt apa
1 kg zahar
3 lamai mari cu coaja subtire
5-6 flori de soc proaspete
4-6 pliculete de sare lamaie (5 gr /pliculet)

Preparare:

Se ia un borcan de 10 lt sau doua vase (5 lt fiecare) curate, fara urme de grasime pe ele si in care sa incapa, in mod egal, cate 5 lt de apa si sa mai ramana putin loc pentru zahar si lamai.

Se pune apa in vase/borcan, se toarna zaharul si se amesteca putintel dupa care se pun florile de soc si lamaile taiate felii si stoarse bine de sucul lor (in apa). Se pune sarea de lamaie (daca nu doriti prea acru, folositi mai putina sare de lamaie).

Se mai amesteca inca odata si se pune capac dar sa nu se acopere de tot supratata vasului. Se pastreaza asa intre 48 si 96 de ore sau mai exact pana apa devine galbuie si mirosul este foarte bun iar daca luam cu o lingura si gustam putin, cadem in extaz in fata finetii si bunatatii acestei bauturi.

Cand consideram ca este gata, luam sticle de plastic sau de sticla si cu o palnie peste care am asezat tifon, trecem la operatia numita" tras la sticle".

Dupa ce am filtrat totul si am umplut sticlele, punem capacelul la fiecare si punem in camara de alimente.
Se poae consuma imediat sau se poate pastra ceva mai mult in loc intunecos si rece.

Sucul in sticle se aciduleaza, deci atentie, daca deschideti o sticla care a stat mai mult timp, sa nu o agitati inainte pentru ca exista riscul ca la desurubare sa tasneasac afara exact ca si sampania.

Din cantitatile date va rezulta 10 lt de suc. 
:)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu